2013. július 4., csütörtök

A birtoklásról




Tudom, birtokló vagyok, és nagyon ragaszkodó típusú személy. Egész környezetemben egyetlen embert ismerek, aki még birtoklóbb, mint én, a férjem. Talán az ő birtoklását vetítem másokra rá ösztönösen? Ha így van, akkor ő mégis csak belőlem egy darab, hiába különbözünk néhány dologban, felfogásban, és nyargalunk néha külön síkokon. Én ezt a birtoklást nem tartottam rossz tulajdonságnak. Inkább túlzott szeretetnek, ragaszkodásnak, milliónyi gyengédségnek. Nem is tulajdonítottam jelentőséget neki addig a pillanatig, amíg itt a virtuál világban el nem hitették velem, hogy bizony ez rossz tulajdonság. A másik személyt az uralmam alá vonom, teljesen kisajátítom, megfojtom a szeretetemmel, megfosztom a saját személyi szabadságától, börtönbe zárom. Hm..először elképedtem ezen a felfogáson.
Milyen leigázás? Hiszen én csak szeretem! Természetes, hogy akarom, hogy velem legyen, rám figyeljen, csak velem törődjön, én legyek az az Egy, akiért érdemes minden reggel felébrednie. És nem Egy a sok közül! Mert az nem ugyanaz! Aztán el kezdtem tanulmányozni a Buddhizmus tanait, a követőit: Osho-t, Sziddhartat, Paulo Coelho-t, Müller Pétert..stb. Mindegyik azt hirdette, ne birtokolj! A szeretet lényege az, hogy úgy szeresd, úgy fogadd el, hogy ne korlátozd a másik személyiségét.?????
Akkor most melyik Igaz? El kezdtem gondolkodni. Akkor kontrolláljam a birtoklási mániámat? Próbálom, de nehéz. Akit szeretek őt szeretném kisajátítani, minden figyelmét magamra vonni. De rájöttem, nem lehet. Az érzelmeket nem lehet kontrollálni! Azok jönnek maguktól. Ránk törnek, amikor nem várjuk őket. Csak az indulatainkat lehet kontrollálni. A dühöt, a haragot, a hirtelenséget, a kapkodást..stb. De az érzelmeket? Hogyan lehetne a szeretetet, a vágyat ,a gyengédséget, a könnyeket kontrollálni? Sehogy! Nos..itt 100%-ban mindenki azt vallotta, a birtoklás rossz, ajajj..és menekültek, mert nem bírták a túlzott ragaszkodást. Valahol a monogám profil is birtoklás. Te értem, én Érted, csak ketten, elzárkózva a külső világtól. Megpróbáltam. Én bírtam,a másik személy nem..max. 2 hétig.
Tegnap betévedt hozzám valaki, aki meglepett. Az egyetlen ember, 1 %, aki azt állította, ő szeretné, ha birtokolnák, ha valakivel monogám profilja lenne...stb. Imádná. Hm..de vajon meddig?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése