2012. december 31., hétfő

Fogadalmak




Új év napján az emberek fogadalmat szoktak tenni. A fogadalom nem ugyanaz, mint az ígéret. Mert az ígéretet be szoktam tartani. Csak olyan dolgot ígérek meg, amit tudom, hogy betartok. A fogadalom..nem szoktam tenni. Talán, mert nem tartanám vagy nem biztos, hogy betartanám.
Tavaly fogadalmat tettem. Hogy leszokok a coláról. Az az egyetlen káros szenvedélyem volt. De mert káros..elveszi a csontoktól a calciumot, sok benne a cukor, hízlal, szénsav miatt gyomorsavat növel és a legrosszabb mellékhatása a doppingolás, pulzus szám növekedés a coffein tartalma miatt. És a veséket is kinyírja állítólag...
Akkor nézzük sorban. Káros, de feleannyira sem, mint a szeszes italok, vagy a dohányzás, vagy a kábítószer. Elveszi a calciumot: igen, de sajtokkal és tejivással pótolható. Sok a cukor benne..szerintem még mindig nem tartalmaz annyit, mint a házi sütemények. Gyomorsavat megnöveli..igen, de víz, vagy tejivással ellensúlyozható. A coffein tartalom..arra nincs mentség.
Szóval..nyáron víz helyett is ezt ittuk, a gyerekek kevesebbet, de volt olyan nap, hogy 4 liter is elfogyott. De ez évben drasztikusan megemelték, a 230- 250 ft-os ár helyett 380- 420ft egy két literes üveggel. Így minden összeállt, hogy azt mondjam nem, leszokunk róla. Mivel egyetlen szenvedélyem volt, így annyit engedtem, hogy hétvégén két liter fogyasztható.
Be is tartottam, 8-10 hónapig. De nem hogy fogytam volna, hanem még híztam. Így feladtam a fogadalmamat, és újra isszuk, ha megkívánjuk.
Hogy teszek-e megint fogadalmat? Igen. Mindenáron felnevelem a fiamat legjobb tudásom szerint. Ha kell véremmel is küzdeni fogok ezért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése