2012. december 3., hétfő

A nevelésről



A nevelés meghatározó része életünknek. Fontos szerepe van abban, hogy amilyen nevelést kapunk, hogyan adjuk tovább. Vajon ugyanazt akarjuk-e tovább vinni ahogyan bennünket neveltek, vagy már másképpen  a mai társadalmi életnek, elvárásokhoz alkalmazkodva nevelünk-e.
A nevelés nem csak a szülő, hanem az iskola felelőssége is. A tanárok meghatározó emlékei maradnak életünknek. Én mindig nagy hangsúlyt fektettem a nevelésre. Szerencsém volt..nekem is, és mindkét gyermekemnek jó tanárai voltak, akik kértek, megkövetelték a tanulást. Mondjuk a fiamnál már lazult a rendszer, de összességében jól kijövünk a tanáraival.
Ne vagyok híve, hogy egy tanár tanítson az alsó osztály végéig. Mondjuk én a környezetemben nem is tapasztaltam ilyet. Nekem is 4-ben már 4tanárom(tanítóm)volt, ugyanúgy a gyermekeimnek is.
Nos...ha kifognak egy idegileg labilis tanítót(mert bizony vannak ilyenek is) akkor egész 4-5 órán át annak a fancsali képét, rossz kedvét, hangulati hullámzásait kell elviselniük és ez rányomja bélyegét egész napi kedvükre.
De ha több tanár van, akkor egyik melankólikus, másik vidám, harmadik szórakoztató..stb.
A másik szerintem a tanítókat pszichológiai teszt alá kellene vetni, hogy egyáltalán alkalmasak-e a tanításra.
Emlékszem, középiskola 3-os tanulója voltam, amikor kaptunk egy tanárnőt magyar- történelemből. Mellesleg ő volt az orosz tanárnőnk is. Az oroszt még csak hagyján, tudta tanítani, de a magyart és a történelmet nem.
Mivel mindig osztályelső voltam, a többiek engem kerestek meg, beszéljünk az osztályfőnökkel, majd az igazgatóval, mert ha a nő marad továbbra is a tanárunk, nem fogunk tudni leérettségizni rendesen ezekből a tantárgyakból. Ugyanis nem adta le az anyagot, nem kezdtük el a tételeket, nem tudott levezetni egy verselemzést, és puskázni is lehetett nála. Jól van- egyeztem bele, akkor keressük meg az igazgatót- bár úgy éreztem, mint ha bemártanánk a tanárnőt.
Szavaink meghallgatásra talált, a mi osztályunk másik tanárnőt kapott. Megkaptuk őt, aki elsőben is tanított, nagyon kemény, nagyon szigorú volt- de nála legalább tanultunk. És mindenki jól érettségizett:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése