2012. október 30., kedd

Ösztön vagy tudatosság?



Néhány napja megkérdezte tőlem valaki: ösztönösen vagy tudatosan írod, amiket írsz? Ez aztán a jó kérdés. Azonnal rákényszerített, hogy keressem a választ magamban. Ösztönösség:az amikor előre nem tervezzük el, hogy mit és hogyan csinálunk, csak ami spontán jön úgy cselekszünk.
Tudatosság. : megfontoljuk, eldöntjük, megtervezzük, hogy mikor mit teszünk.
Elgondolkodtam. Osho-ról néha Olvastam Jean profilján, de fogalmam sem volt, ki volt ő. Müller Péter nevét már hallottam, de azt sem tudtam, hogy író vagy művész a valóságban.
Aztán egyszer kerestem valamit a neten, és rábukkantam Osho-ra. Elkápráztatott, magával ragadott. Belemélyedtem a tanaiba. Többször átolvastam, hogy értelmezzem, és elsajátítsam azokat. Vagyis ez sem tudatos lépés volt nálam.
A profilom miért pont rózsaszín? Hiszen a szín egy finom árnyalat, mely a nyugodt lélek libbenését fejezi ki. Nem tudatosan választottam a színt.
A verseket , idézeteket szintén spontán, mert nem tudtam, hogy pontosan mit akarok. A hindu nő bölcselet, megint ösztönös, spontán választás volt. A szeme és a mosolya fogott meg. A blogjaim: ösztönösek. Ahogy tegnap bevillant a Holtsáv c. könyv képe, és az ébredéskor leírt tapasztalatok.
Összességében azt mondhatom, hogy szinte minden ösztönös nálam. A gyermekeim születése nem, mert mindkét gyermeket akartam.
És ami tudatos volt még? A házasságom. Fél év után tudtam, hogy Őt akarom férjemnek. Meg a tanulás az érettségire. Ott nem tudom, mit értem volna el az ösztönnel.
A vásárlásaim: nem tudatosak, vagy csak részben. Tudom, hogy kell kenyér, hús, üdítő, a többit hozzá választom.
Alapjában véve én szinte mindent ösztönösen teszek.
Köszönöm annak a személynek aki a kérdést feltette, sokat adott. Tanultam:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése