2013. január 13., vasárnap

Megnyugvás




-Mary Jeanne Kapitány! Isten hozta Dohuson- köszöntötte egy férfi. Mary után ment Anthony, aki átölelte a nő vállát. Az emberek, mintha szellemet látnának, hátrébb húzódtak, majd hatalmas mosollyal arcukon üdvrivalgásban törtek ki.
-Marc Rowell kapitány? Isten hozta! Hát mégiscsak él! Mi mindig is reménykedtünk benne, hogy egyszer visszajön. Anthony zavartan nézett Maryre. Most mit mondjon?
-Nem tudom Thony, én is ezt hiszem, ezt érzem.
-Egy kis félreértés történt! Én nem Marc Rowell vagyok. Lehet hasonlítok rá, de az én nevem Anthony, és soha nem ismertem az említett személyt. A matrózok csalódottak voltak. Kérdőn néztek Maryre. Mary széttárta  a karját.
-Én is azt hittem, hogy ő, de ezek szerint csak hasonlít rá. De jó barátom. Marc első tisztje , Luis szólalt meg.
-Mary Jeanne Kapitány, ha jó barátod, akkor őt is szívesen látjuk a szigeten. Érezzétek jól magatokat! Étellel – itallal kínálták őket. Mary megkérdezte, nincs-e valami hír Marc-ról.
-Semmit nem hallottunk róla! Már jó fél éve, hogy eltűnt. A holttestét nem találták meg. Mary, el kell hinnie, hogy Marc meghalt. Mary utat engedett feltörő könnyeinek. Anthony tehetetlenül nézte. Rettentően sajnálta a nőt. Megszerette. Luis állt fel.
-Ma búcsúestet tartunk, szeretett kapitányunk , Marc Rowell tiszteletére. Szeretném, ha itt maradnának! Mary bólintott.
- Körbenézek a szigeten, kell egy kis séta- közölte.
Anthony felállt, hogy elkísérje.
-Látod Thony, mindenki azt hitte, hogy Te vagy Marc.
-Sajnálom, nem ő vagyok. Hasonlítok rá, de nem ő vagyok.
Maryt már nem érdekelte, hogy a férfi Marc-e vagy sem. Kötődött hozzá. Megszerette. Újra érez valamit egy férfi iránt! Nem hitte volna.
-Mire gondolsz?- kérdezte a férfi.
Mary elmosolyodott.
-Most tudatosult bennem, hogy fontos lettél számomra. Elengedtem Marcot.És nem érdekel, hogy ki vagy, de szeretlek.
-Én is szeretlek Sedé-a férfi megcsókolta a nőt. Holnap átadom az árut, amit rendeltek. Menjünk vissza a többiekhez. Pompás vacsorát szervíroztak nekik Marc tiszteletére.
Luis, Marc első tisztje elmondta  a búcsúbeszédet. A vacsora szomorú hangulatban telt el. Anthony megkereste Luist.
-Holnap kipakoljuk a megrendelt árut.
-Rendben, köszönöm. Sajnálom, hogy Ön nem Marc. Jó éjt!
-Önnek is.
Anthony Maryvel aludt. Minden éjszakát együtt töltöttek. Egyetlen alkalmat sem szalasztottak el, szinte mindig együtt voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése