2013. január 9., szerda

A kocsonya



Eddig minden évben karácsony és új év között főztem kocsonyát. Az idén ez elmaradt. Mondjuk az említett időben nem volt fagy, valahogy el is felejtkeztem a kocsonyáról. Azt sem mondhatom, hogy rajongunk érte, a gyermekeim nem szeretik még a levét sem,,pedig én már megválogatom miből főzöm. Nem mindenféle farok meg pata, meg különféle bőrök, zsírok. Karaj, esetleg egy kis orjacsont, farok, de az is csak a normális , szépen eldarabolva, és minden leveszöldség benne. Nem ám egy mázsa fokhagyma(mert állítólag ettől és a bőröktől alszik meg), hanem csak egy fej fokhagyma, leszűrve és zselatinnal befőzve. Nem kell bele citrom, meg borsó meg ilyenek..de ki hogy főzi.
A múlt héten férjemmel kinéztünk a piacra. Mit mondjak? Néhány árus, egy-két nézelődő, vásárló nem nagyon volt. Arra lettem figyelmes, hogy egy padkán a házi kolbászok, szalonnák mellett műanyagtálkákban sorakoztak a kocsonyák. Mi? Kocsonya?- lepődtem meg. Hát én nem enném meg bárki főztjét. De a nyál  összefutott a számban, és elhatároztam én is készítek hamarosan. Ma betegszabin vagyok, voltam a hentesnél, beszereztem a hozzávalókat és már készül is az én kocsonyám:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése