2013. május 28., kedd

Írj ma is valami szépet- kérlek!




Ma nem akartam blogot(ide) írni, max. egy verset. Nem akartam ma itt több időt tölteni, mint amíg válaszolok a levelekre. De, ezért nem érnek semmit a fogadalmak, mert olykor bizony megszegjük őket.
Valaki olyan szépen megkért reggel ezzel a szavakkal:"Ugye ma is írsz blogot, írsz ide valami szépet? Mert annyira szeretlek olvasni!" Hát lehet egy ilyen kérésnek ellenállni? Én nem tudok. Szépet kellene írnom. Mi az ami szép számára? Ami megérinti a lelkét, gyengéden simogatja, amiből érzi, hogy egy picit több vagyok, mint az átlag? Ami könnyeket csal a szemébe, és érzi a jóleső , melengető érzést a szíve körül? Talán. Tudom, Neki az a szép, ami mély, ami elgondolkodtató, ami őt is foglalkoztatja és érez belőle a szavakon át.
Szép dolgok. Mindenki számára változó. Lehet, valaki számára egy gyermek a legszebb dolog, valakinek a szerelem, van akinek egy jó szeretkezés, jó film, jó könyv, szép alkotás, a pénz, egy ház, nyaralás és van akinek maga az élet. Azt hiszem számomra a legszebb dolog az élet. Hogy élek, hogy létezem, hogy szeretnek és szeretek, hogy alkothatok, hogy megvalósíthatom önmagam, majdnem korlátok nélkül.
Reggel eszembe jutott még egy dolog, ami már néhány napja foglalkoztat: az elfogadás. Mostanában jól ismert szlogen lett:"Fogadj el olyannak, amilyen vagyok, mert nem fogok megváltozni és nem is akarok."Ezt pont így nem is olyan régen mondta nekem valaki. Hm..olyan nagyképű szövegnek tűnt, bár igaz volt. Az illető azóta sem változott semmit. Pedig változni muszáj! Hiszen minden változik körülöttünk, semmi nem ugyanaz, mint ahogy ugyanabba a folyóba sem léphetünk kétszer. Változik az idő, a levegő, az évszakok, a környezetünk, a gondolkodásunk, a felfogásunk, az öltözködésünk..stb. A változás elkerülhetetlen és kell. Vagyis: tökéletes elfogadás itt a földön nem létezik. Vagy talán a jól működő házasságok azok lennének? Egy bizonyos pontig. Utána jön a megszokás és bizony vágyunk a változásra. Egy dolog ami örök és nem változik: a Lélek.Felmerült bennem a gondolat, hogy itt a földön a lélek sem szabad. Hogy a testünktől függ-e, amelyben lakik, azt még nem tudom, hogy a tudatunktól igen, abban biztos vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése