2012. november 18., vasárnap

Zsivány szem




Néhány napot nem voltam itt. De aki fontos nekem, és a lelke olykor rákapcsolódik az enyémre, őket vittem magammal. Remélem érezték, ahogy én is őket. Elutaztam.
Előző hetekben annyit beszéltünk a szabadságról. Kedves barátnőm Liliom vetette fel, kinek mit jelent a szabadság?
A vélemények eltérőek. Van akinek a teljes szabadságot a szerelem jelenti, van akinek a szingliség(gyermek nélkül), és van akinek a kitörés. Persze beszélhetünk gondolati szabadságról, a lélek szabadságáról, vagy ezek kombinált változatáról..
Nekem a szabadság szóról legelőször a kitörés jut eszembe. Mivel házasságban élek(gyermekekkel társítva), így nekem a feltétel nélküli szabadság az, ha egyedül , nem konkrét cél, vagy ügyintézés miatt megyek el valahova. Ilyenkor nem függök senkitől, nem kell alkalmazkodnom senkihez, és nem kell kontrollálnom, hogy kinek mit mondok. Vagy mit gondolok. Szabad vagyok. Azt nem mondom, hogy ez a szabadság jó, de azt sem, hogy rossz. Nézőpont kérdése.
Ha  a fent említett dolgokat nézem, akkor jó mert kitörök a mindennapi mókuskerékből és mást csinálhatok. De ha azt nézem, hogy a társam és a gyermekeim nincsenek velem, akkor hiányérzetem van, és már nem is olyan jó ez a szabadság.
Zsivány szem....
Mivel őszintén mindig kimondom amit gondolok, olykor a véleményemet is, így mindig a másik személy szemébe nézek. Ha csak spontán beszélgetünk, nem nézem hosszan kutatva és áthatóan a szemét.
A lányommal a minap a Váci utcán sétáltunk. Rácsodálkoztunk az ott megforduló külföldi árusokra, akiktől kaptunk is termékmintákat. Megnéztük a kirakodó vásárt, ahol már karácsonyi hangulat tombol. Persze ez nem egészen a mi pénztárcánknak szól (mondjuk kinek mi a sok) de azért kedvtelve nézelődtünk., és két férfi elnevezett minket. Én lettem a zsivány szemű hölgy- szerencsére a többi megjegyzést már nem hallottuk, mert tovább sétáltunk.
Zsivány szemű? Először meglepődtem. Utána ahogy boncolgattam a szó jelentését magamban, kerestem a szinonimáit- elmosolyodtam.
Mit is jelent a zsivány szó?
Huncut, csalfa, cseles, ravasz, betyár,sejtető- ezek jutottak eszembe hirtelen. Ezt a kifejezést még senki nem használta jelzőként a szemeimre.
Titokzatos, tutajos, igéző, szép, gyönyörű szemű már voltam, de zsivány szemű még soha sem.
Ne tudom, ha egy számomra fontos ember mondaná(pl. a férjem) akkor vajon hogyan reagálnék rá?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése