2012. november 25., vasárnap

Szabadság vagy kötelék?




Az utóbbi időben ez a két szó foglalkoztat, motoszkál a fejemben. Azt már kiderítettük, hogy ösztönlény vagyok, így a cselekedeteimet többnyire előzetes elgondolás nélkül teszem meg. Pedig mérleg vagyok. Mint tudjuk a mérleg jegy szülötte egy nagyon kreatív, érzékeny , művészeti, szép érzékkel ellátott, harmóniára törekvő, megfontolt ember. Én is ilyen vagyok. Általában mások hibájából tanulok, és nem a magaméból.
A jellemzés tökéletesen illik rám. Megfontoltnak érzem magam, bár ez ellentmond az ösztönösségnek.
Szabadság: Barátnőimmel kiveséztük, kinek mit jelent ez a szó. Már azt is leírtam nekem mit jelent(het). Számomra csak a lelki, gondolati szabadság létezik, mivel párkapcsolatban élek gyermekekkel az oldalamon.
Bár gyermekeim már elég nagyok, így feléjük már nincs akkora kötelezettségem.
Korlátok. Vannak korlátaim. Nem (teljesen) azt teszek, amit akarok, vagy amit szeretnék. Kötelezettségekkel, felelősséggel tartozom a családom felé. Nem mehetek el pl. csak úgy a barátnőmmel egy étterembe, mert mi lesz akkor a családdal? Nem vehetek meg azért bármit sem, mert rajta kívül még három személy tartozik a családomhoz.
Melyik jobb?
Szabadnak lenni vagy párkapcsolatban lenni? Embere válogatja.
Én mindenesetre szeretek törődni másokkal, szeretek tartozni emberekhez, és szeretem, ha van kihez szólni. És...semmihez nem hasonlítható az a kötődés, amit a gyermekek nyújtanak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése