2012. július 30., hétfő

A fal



Egyes emberek tudatosan vagy ösztönösen falat húznak fel maguk köré. Így védekeznek a sérülések, lelki megsebzések ellen.
Sérülés. Szerintem élete során minden ember szenvedett el sérüléseket.Vagy fizikálisan, vagy mentálisan.
Melyik fáj jobban? A mentális. A fizikális sérülés rövidebb-hosszabb idő alatt begyógyul, a seb beheged, esetleg eltűnik. De a mentális, lelki eredetű sebek megmaradnak. Azok is összébb húzódnak, de nem múlnak el. Örökre bennünk maradnak, belénk égnek. Persze az idő múlásával az égető fájdalom csillapodik, de lyukat üt a szívünkön. Egy ilyen fal vajon mennyire nyújt védelmet az újabb sérülések ellen? És mindenki képes maga köré ilyen falat húzni?
Szerintem nem. Én biztos nem.Hoppá! megvan az egyetlen helyzet, amikor nem az ész diktál, hanem az érzelem-nálam. Nem tudok tudatosan védekezni, bezárkózni, csak ösztönösen. Nyitott vagyok szinte mindenre, kivéve a rossz, negatív impulzusokat közvetítő dolgokra. És ezáltal mindenféle érzelem beárad hozzám. A rosszak is fájnak, de csak rövid ideig. Megtanultam túllépni rajtuk. A szép érzelmek meg ,erősítenek, feltöltenek, és akkor tudok sugározni, közvetíteni mások felé.
Lehet nekem is fel kellene húznom egy jelképes falat magam köré?
Még nem próbáltam. Ha felhúznám a falat védett lennék a szélhámos, komolytalan strigulavadászok ellen? Nincs rá szükségem.Eddig még mindig ellenálltam.Viszont egy szűrő nem lenne rossz dolog. Megszűrném, átszűrném az érzelmeket. A befelé áramlókat, és a kiáramlókat is.Akkor nem kevernék össze a kedvességet,a mosolyokat,az odafigyelést a szerelemmel. Mert ezeknek a megnyilvánulásoknak spontán állapotában nincs közük a szerelemhez. Inkább a szeretethez, befogadáshoz, elfogadáshoz.
Persze,a másik esetben lehet közük, hiszen a szerelem mind magába foglalja ezeket a tulajdonságokat. Ha szerelmes vagyok, törődök a másik emberrel, amennyire tehetem csak ráfigyelek, vágyom rá, mindig vele akarok lenni, egy akarok lenni vele..stb.
Szerelem.
Már annyiszor írtam rólad. Nem kereslek, soha nem is kerestelek. Tudom, hogy létezel, de azt is tudom, hogy időleges vagy, vagyis nem örök. Viszont felbolygatsz mindent.Kifordítod az embereket önmagukból. Nekem nem kellesz! Én szeretek józanul élni!

2 megjegyzés: