2012. június 12., kedd

A betolakodó





-Pirathes kapitány!-szólították a matrózok a kabinjában tevékenykedő parancsnokukat.
Mary felpattant az ágyról, lerakta a hajónaplót, amit éppen tanulmányozott.
Bekötötte fejét piros kendőjével, felvette combközépig érő fekete velúr csizmáját, és ajtaját nyitva hagyva felment a fedélzetre.
-Igen? Valami baj van?
-Egy úr keresi- közölte Thomas az első tisztje.
Mary megfordult. Szemben vele egy 180cm körüli magas, markáns arcú, szürkés szemű férfi állt.
-Üdvözlöm, Mary Jeanne vagyok.
-Már sokat hallottam Önről, Big Gamer a nevem,a parti őrségtől vagyok.
Mary száján halvány mosoly suhant át.
Nahát, ilyen nevet!- gondolta magában. Komolyságot erőltetve magára kezet nyújtott.
-Örvendek Gamer úr. Mi járatban van?
-A munkatársaim jelentették, Ön folyamatosan megszegi a szabályokat, szabályzatot.
-Hm..meredt nagyra a kapitány szeme.-Milyen szabályokat pontosan?
-Az Ön hajójának vitorláján egy szem díszeleg.
Mary nem bírta tovább. Hangosan elnevette magát.
-Értem. És ehhez Önnek mi köze van?
Ja, mutassa csak az igazolványát. Mary megnézte az iratokat.A férfi volt rajta, hivatalosnak tűnt. Valaki megint szórakozik velem-gondolta, de nem baj, ha kiderül ki az, édes lesz a bosszú.
-Szóval...szólalt meg Mary, miután visszaadta az iratokat a férfinek, ott tartottunk, hogy egy szem van a vitorlámon?
-Igen. Jelentették.És ez szabálysértés.
-Valóban? Erről nem hallottam.Tudja, ez az én hajóm. A tenger meg mindenkié. Egyedül csak Isten rendelkezhet vele.
A hajómat én újíttattam fel, miután utoljára roncsként hozott haza egy kincskereső utamról.Ön nem szállt be egy fillérrel sem a javítási munkálatokba, ezért én rendelkezek vele, én döntöm el, hogy mit festek a vitorlavásznamra.
Ez pedig egy mutatós, igéző, értelmes barna szem, mint az enyém. Nézze csak meg-és Mary közelebb lépett a férfihez.
A férfi meglepődött.
-Nézze kapitány, én nem mókázni vagyok itt, hanem hivatalos ügyben. Ön megsértette a szabályzatot, ezért lemoderálom, kimoderálom a vitorlafestményét.
Mary nyugodt nő volt. Ettől komolyabb helyzeteket is megélt már.
-Rendben.Bólintott.Moderálja csak nyugodtan.Ott az árbochoz vezető kötéllétra, másszon fel, és hajtsa végre, amit szeretne.Ígérem, nem lököm a tengerbe.De, hagy jegyezzem meg:általában akik a szabályzatot hozzák, ők nem tartják be.
Még egy észrevétel. Nézzen körbe a tengeren, több száz hajón van szemet ábrázoló vitorla.Úgyhogy lehet azokat is moderálgatni!
Mary megfordult, és faképnél hagyta a férfit.
Visszament a kabinjába. Azon gondolkozott, hogy adja vissza ezt Gamer úrnak.Ugyanis az adok-kapok elmélet szerint élt.Abban hitt: amit Te adsz másoknak, azt kapod vissza.Ha jólesik moderálgatni irigy emberek üres bejelentgetéseikre, tedd azt.
Ettől nagyobb örömöd ne legyen az életben! Elmosolyodott. Tudta, el fog jönni az ő ideje, amikor leszámol az ilyen Gamer urakkal.
Gamer meglepődött.Micsoda engedetlen nőszemély! Én másszak fel leszedni a szemet? A matrózai meg lelőhetnek, vagy belelöknek a tengerbe és cápák martaléka leszek? Csak jussak vissza élve! Jelenteni fogom az ügyet! Sarkon fordult, és elhagyta a Rad Rainbowt.
Mary visszament a fedélzetre. A lágy szellő megérintette az arcát. Felnézett az égre. Nappal révén nem látta a csillagokat, de érezte, Marc a lelki társa fentről figyeli......









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése