2012. május 17., csütörtök

A gyűlölet







Írtam a magányról,a szeretetről,az életről,az elfogadásról,de a gyűlöletről még nem.
Nem szeretem a negatív jelentésű szavakat.
Ez a szó bizony negatív,számomra taszító.Nem is az én gondolataim közül került elő.
Gyűlölet. Nem sokszor mondtam ki,vagy írtam le eddigi életem során ezt a szót.
Szerencsére nem volt rá szükség.
Mit is jelent?
Gyűlölni annyit jelent,utálni megvetni,undorodni valakitől.
Gyűlölni általában mérhetetlen csalódás,fájdalom,milliónyi rosszindulat miatt szoktak.
De kinek a szemszögéből?
A sértett fél szemszögéből? Nem biztos.
Gyűlöllek,mert elhagytál,megcsaltál-mondja aki csalódott.
De azért gyűlölni kell a másikat,mert nem működik egy kapcsolat?
lehet gyűlölni valakit irigységből is,mert jobban néz ki,mint a másik,jobban áll anyagilag,van munkahelye,jobb a társadalmi helyzete,esetleg,mert híres.
Lehet gyűlölni embereket a bőrszínük miatt is-de ez butaság.
Minden ember egyenlő,lehet a bőre színe fehér vagy fekete.
A gyűlölet fogalma összeforr az irigységgel.
Nem szabad gyűlölni senkit.Minden embert el kell fogadni olyannak,amilyen.
Az ítélkezéseket el kell felejteni,mert egyik ember sem áll a másik felett.
Ahogy Jézus mondta:"Ne ítélj,hogy ne ítéltess!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése