2012. augusztus 25., szombat

Találkozások



Sokféle találkozás létezik. Vannak rövidebb-hosszabb lefolyású találkozások. Vannak előre megszervezettek, és spontán, véletlen létrejött találkozások.
Nos, egyes találkozások mély benyomást tesznek ránk, és talán örökre megmaradnak életünkben. De vannak olyanok, amelyek megvalósulnak, jól érezzük magunkat általuk, mosolyt csalnak az arcunkra, majd néhány nap után már elfelejtjük őket.
Vagyis: a találkozások mindenképpen hatást gyakorolnak ránk, és ez a hatás nem mindig pozitív töltetű. Itt kitérnék egy igen kellemetlen találkozásra, amely negatív értelemben mély nyomot hagyott bennem.
Nem vagyok fővárosi lány. Ahol én élek, ott is előfordulnak, kéregetőzések, kukázások, utcai zenészek, akik pénzt várnak a dobozukba. Nagyon ritkán fordul elő, mikor egy fogyatékos, vagy rák beteg ember, gyermek képét előre tolva kéreget valaki. Nos, az ilyeneknek szoktam valamennyi pénzösszeget adni, bár ez sem biztos, hogy a rászoruló illetőhöz fog eljutni.
De ami a napokban történt, az számomra felháborító volt, sértette érzékeny lelkemet. Valakire vártam, egy elég híres fővárosi téren . Amíg vártam, erőszakos és nem éppen fogyatékos/testi akaár szellemi-nek/ tűnő illetők jöttek oda hozzám pénzért. Szinte két percenként, zaklatva és nem hagyva nyugodtan várakozni. Én ezen a megnyilvánuláson felháborodtam, miért nem hagynak nyugodtan nézelődni, gondolkodni, ellenni a saját magánszférámban? Hol vannak ilyenkor a rendőrök?
Ha tovább sétáltam, jöttek utánam, nem akarták megérteni, hogy nem adok, ugyanis a kéregetők fele, 1,5 óra alatt voltak 20-an, inkább csalóknak tűntek. Ez az egyik legkellemetlenebb élményem volt. Rövid idejű negatív lefolyású találkozás.
De vannak olyan találkozások, ahol jól érezzük magunkat, jókat beszélgetünk, sokat mosolygunk. Az ilyenek feldobják a napomat, és mosolyt csalnak az arcomra. Hogy meddig emlékszek ezekre? Nem tudom. Talán amíg nem kapok egy erősebb, tartósabb impulzust, amely kiszorítja a régebbi benyomást.
Kellenek az emlékek? Néha jó dolog emlékezni, bár az elmúlt ami volt, túl jutottunk a változáson, az emlék megváltozott , átalakult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése