2014. május 19., hétfő

A Hit...








HIT.....jó téma.


A Hit az a fogalom, amiben hiszünk..amit nem tapasztaltunk meg, nem éltük meg s nem birtokoltuk- mert akkor az már tudás lenne..
Ezt kedvenc Atyám...verte belém..olyan 17-18 éves koromban...akkor még nem választottam szét a testet s a lelket, de már akkor is éreztem, hogy más vagyok mint a velem egyidős lányok..míg ők moziba járkáltak, lesték a fiúkat, stb...én olvastam, kötögettem, sütöttem- főztem....stb.
Nos..felébredő kérdéseimre a szüleimhez nem mehettem...a bátyám rock- korszakát élte, nem egyezett a világunk. Így a helyi plébánia papjával s kántorával lettem jóba...ők válaszoltak a kérdéseimre..s elmondták, mi az ami kimaradt a bibliából..még nem értettem egészen, akkor még nem..
Szóval..a Hit...
Ki miben hisz, ki mit gondol egy- egy témáról az lesz az Ő igaza.
S itt a földön (mesteremmel megegyeztünk, rájöttünk) nincs közös igaz. Pont azért mert az emberek különbözőek, másképpen gondolkoznak.
Lehet-e hit nélkül élni? Nem..a hit segít céljaink elérésében, mutat egy utat, amit követnünk kell.
Kiben hiszek? Istenben..s mint írtam már, csak egyedül előtte hajtok fejet..nem vagyok megalkuvó típus- nem adom el a lelkemet s a testemet sem a pénzért, de jól tudok alkalmazkodni-a béke érdekében, amennyiben úgy akarom.
Miben hiszek? Önmagamban..még..hiszem azt, csak én alakíthatom az életemet...én formálom..minden esetben én döntök...
Isten minden embernek megadta a szabad választás jogát..senkit nem kényszerít semmire..s nem avatkozik be- semmibe- mert minden ember belőle egy darab..s mindenkit elfogadva, feltétel nélkül szeret.
Hiszek a lélekben...a lélek öröklétében..hiszek a lélekpárban- bár még nem találtam meg...s miben még?
Az élet szépségében...
Emberekben? Nem tudom..így még nem boncolgattam a kérdést..teljesen senkinek nem hiszek- pont azért mert senki nem tökéletes, s mert mindenki követ el hibákat..van aki többet, van aki kevesebbet..de ez is viszonyítás kérdése, kihez mihez több...
S a szerelemben? Benne nem..soha nem kerestem..soha nem akartam igazán..talán ezért nem is voltam őrülten szerelmes..valahogy mindig józanabb ember voltam.
Mert a szerelem szép- igen..de csalóka illúzió s csak pillanatnyi állapot. Kivetkőzünk önmagunkból..mindent szépnek látunk, mintha egy másik világban léteznénk. De ez is attól függ, kinek mit jelent a szerelem.
Mert a szerelem is sokféle lehet: plátói, virtuális, álombeli, szenvedélyes, őrült, sóvárgó, lehet testi, lehet lelki, lehet mindkettő..na, erre az utóbbira kíváncsi lennék...
Én azt hiszem Hit s célok nélkül nem érdemes élni...


Varga Patrícia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése